2009. november 15., vasárnap

Kökény

Pár hete Gyomáról hazafelé jövet szedtem pár szem kökényt az út szélén növő bokrokról. Kb. olyan íze van, mint az érett, de savanykás meggynek - nagyon ízlett. El is határoztam, hogy hozok haza pár hajtást, és elszaporítom az udvaromon. Tegnap, szombaton vittem magammal egy kis ásót, és hazafelé ki is ástam néhány kisebb hajtást, bár nem túl nagy gyökérrel, mert igen mélyre vannak lenőve. :-( Egy nejlonszatyornyi  földet is hoztam, hátha jobb nekik a saját földjük. Itthon aztán elültettem őket.

Ám közben kiderült, hogy a húgom is hozott egy ágnyi kökényt, és valahogy felvetődött, hogy lehet belőle lekvárt főzni. Így hát visszamentünk, és szedtünk vagy két-három kilónyit (kb. negyedéig volt egy nagy szatyor). Ma kész lett a lekvár, és nagyon finom. Igencsak hozok még egy-két hajtást, így pár év múlva nem kell kilométerekre menni a lekvár-alapanyagért. Na meg ha a kerítés mellé ültetem, nem elhanyagolható "biztonsági rendszer" lesz a szörnyen szúrós, tüskebokor-sövényből. ;-)

Nincsenek megjegyzések: