2009. szeptember 15., kedd

Defekt

Két éve és három hónapja minden egyes munkanap kerékpárral megyek a munkahelyemre, ami a szomszéd városban, Gyomaendrődön van (ez oda-vissza kicsit több mint 30 km). Ez többeket zavart már a kezdetekkor is; eleinte szinte mindennaposak voltak az apróbb "szabotázsok", pl.: cipőfűzővel kikötözték a biciklimet, betömték a lezáró lakatomon a kulcslyukat, letépkedték a világítás vezetékeit, az egyik váltómat is elrontották, stb... Ezek csak apróbb kellemetlenségek voltak (bár télen este, világítás nélkül a "csodálatos", jég borította gyomai úton nagy élmény biciklizni), egy idő után megszokták, hogy ez van, ha törik, ha szakad, én biciklivel járok.

Ma volt fizetés, és akadt pár csekkem, aminek a befizetési határideje éppen 15-e, a Postán pedig csak 15 óráig lehet befizetni, úgyhogy amikor fél három után megkaptam a pénzt, és sietve elindultam volna a Postára, vettem észre, hogy a biciklim első gumija teljesen lapos. (Mielőtt elindulok és miután megérkezem, mindíg ellenőrzöm a gumikat, reggel még sértetlenek voltak.)  Mivel az idő sürgetett, az egyik munkatársam gyorsan felfújtatta kompresszorral, annyit éppen kibírt, hogy elmenjek a Postára és visszaérjek vele.

Miután visszaértem, észrevettem, hogy a gumilyukasztó vicces kedvű valaki még a kilóméteróra érzékelőjének a mágnesét is letörte...

Többen kérdezték, hogy hogy megyek haza, gyalog-e; volt aki felajánlotta, hogy kocsival elvisz,  volt aki pumpát akart kölcsönadni; de én úgy döntöttem, hogy veszek egy pumpát, negyedórát kibír egyhuzamban a gumi, párszor megállok hazafelé, itthon meg gumicsere, a pumpát pedig ezentúl hordom magammal (mint ahogy azt többen is teszik).

Négykor, a munkaidő végén elsétáltam a nem túl közeli kerékpár-szaküzletbe, és vettem egy pumpát, meg egy belsőgumit. Ott fel is pumpáltam; hazafelé még kétszer kellett megállnom ugyanezen okból; végül alig 15 perccel később értem haza, mint általában.

Itthon alaposan átnézve a külső-gumit, nem látszott rajta semmilyen sérülés, a belsőn is csak egy pici, tűhegynyi lyuk, a gumit megragasztottam, tartaléknak még jó lesz. Egyúttal az első agyat is kicseréltem, már vagy egy hónapja úgyis ki akartam, csak lusta voltam szétszedni. ;) 

Nincsenek megjegyzések: